Tak. Istnieje możliwość podłączenia więcej niż jednego do naszej sieci. Sygnał może zostać rozdzielony przy użyciu switcha (po kablu) lub routera (po kablu i bezprzewodowo).
Najprostszym rozwiązaniem jest zakupienie routera u nas. Dostarczamy i konfigurujemy odpowiedni router działający w naszej sieci, zmieniamy ustawienia komputera czy laptopa tak aby łączył się on z nową siecią. Istnieje możliwość zakupienia u nas karty bezprzewodowej. Całość konfiguracji wykonujemy u Państwa w lokalu. Koszt: 120 zł
Dla zaawansowanych użytkowników istnieje możliwość kupna routera oraz skonfigurowania go na własną rękę. Router powinien posiadać wejście WAN w standardzie Ethernet oraz mieć możliwość automatycznego pobierania adresów IP oraz serwerów DNS.
Do poprawnego działania sieci bezprzewodowej wymagana jest zainstalowana karta bezprzewodowa w komputerze bądź laptopie obsługująca standardy 802.11 b/g/n. Kabel dostarczony od nas (przychodzący z klatki bądź z dachu) prosimy zawsze podłączać do wejścia WAN w routerze.
Przed zgłoszeniem awarii prosimy o wyłączenie wszystkich urządzeń odbiorczych (acces point, router, komputer) na kilka minut. Jeżeli ponowne uruchomienie urządzeń nie pomoże, prosimy o sprawdzenie najcześciej występujących problemów:
W przypadku zgłoszenia awarii i stwierdzenia przez techników usterki z winy klienta pobierana jest opłata w wysokości 40zł.
Żadne. Poprawne zainstalowanie karty sieciowej pozwoli na korzystanie z Internetu. Wszelkie ustawienia pobierane są automatycznie.
Wytłumaczenie znaczenia poszczególnych informacji znajdujących się na fakturze dostępne jest TUTAJ.
W naszej sieci nie obowiązują limity transferu danych. Nie blokujemy również programów p2p.
Umowa może zostać rozwiązana w dowolnym momencie. Zachowany musi zostać miesiączny okres wypowiedzenia ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.
Składając rezygnację z usługi 20 maja, rozwiązanie umowy następuje z dniem 30 czerwca.
Wniosek o rozwiązanie umowy musi zostać złożony w formie pisemnej. W przypadku rozwiązania umowy zawartej na czas określony Abonent zobowiązany jest do zwrotu przyznanych mu ulg.
Tak. W tym celu należy złożyć pisemny wniosek z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem. Zawieszenie usługi będzie mieć miejsce od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek. Prawo do zawieszenia usługi przysługuje tylko Abonentom, którzy nie zalegają z opłatami.
Za zawieszenie, pobierana jest opłata za utrzymanie łącza w wysokości określonej w cenniku.
Zawieszenie może nastąpić raz w czasie obowiązywania umowy, na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy. W sytuacji, gdy zawieszenie dotyczy umowy zawartej na czas określony, ulega ona przedłużeniu o okres trwającego zawieszenia świadczenia usług.
Każdy użytkownik naszej sieci otrzymuje prywatny adres IP.
Publiczny (zewnętrzny) adres IP, to unikalny adres pod którym komputer jest widoczny i osiągalny z sieci zewnętrznej - Internetu. Można pod tym adresem udostępnić takie usługi jak np. serwer WWW lub pocztowy. Posiadanie zewnętrznego adresu IP wiąże się ze zwiększonym ryzykiem ataku z Internetu, więc wymaga od użytkownika większej dbałości o bezpieczeństwo po swojej stronie.
Prywanty (wewnętrzny) adres IP, jest unikalny w sieci wewnętrznej ale nieosiągalny z sieci zewnętrznej, przez co uniemożliwia udostępnianie usług dodatkowych. Zapewnia większe bezpieczeństwo przed włamaniami, jednak po stronie użytkownika nadal znajduje się konieczność zabezpieczenia systemu przed złośliwym oprogramowaniem, korzystając z antywirusów.
Jeśli chcesz zmienić adres prywatny na publiczny, wystarczy skontaktować się z Biurem Obslugi Klienta. Opłata za publiczy adres IP wynosi 5 zł miesięcznie.
Zestaw instalacyjny składa się z urządzenia nadawczo-odbiorczego (technologia 802.11a) w postaci:
Podczas montażu nasz pracownik wykonuje instalację sprzętu, za pomocą którego dostarczany będzie Internet.
Nie stwierdzono szkodliwego wpływu sieci bezprzewodowych na zdrowie.
Moc oddawana przez systemy sieci bezprzewodowych jest bardzo mała, o wiele mniejsza od zwykłego telefonu komórkowego. Ponieważ fale radiowe zanikają gwałtownie wraz z odległością, osoby w zasięgu sieci bezprzewodowej są wystawione na działanie fal radiowych w bardzo niewielkim stopniu. Sieci bezprzewodowe muszą spełniać bardzo ścisłe wymogi określone przez ustawodawstwo danego kraju.